redirect.alert.null
De Javascript funtionaliteit van je browser staat uit. Zet het aan om alle mogelijkheden van de website te kunnen ervaren.
Geef je geld uit aan huidverzorging in een potje? Dan doe je je huid eigenlijk tekort. Vooral als het gaat om anti-aging-producten. In dit artikel laten we zien wat het onderzoek over dit onderwerp te zeggen heeft en welke soorten verpakkingen er nodig zijn voor het beste resultaat.
Onderzoek maakt duidelijk dat veel van de beste ingrediënten voor de huid - waaronder antioxidanten en anti-aging-helden zoals vitamine C en retinol - afbreken bij blootstelling aan lucht. Het openen van een potje* laat lucht binnen, waardoor deze belangrijke ingrediënten eigenlijk bij elk gebruik al minder effectief worden.
Erger nog, in een potje van doorzichtig glas (of in een transparant flesje of tube) wordt de formule continu blootgesteld aan daglicht, waardoor de werkzaamheid van dit soort ingrediënten nóg verder wordt aangetast.
Dan is er nog het hygiëneprobleem. Elke keer dat je je vingers in de pot doopt, vervuil je de formule - zelfs als je eerst je handen wast of de speciale spatel gebruikt die bij sommige in potjes verpakte producten komt. Het is gewoon onmogelijk om je vingers of de spatel volledig schoon te houden. Dit tast de conservering van het product aan, wat leidt tot een verdere achteruitgang van de heilzame ingrediënten.
* Luchtdichte potjes (het soort potjes waarbij je de bovenkant naar beneden drukt om het product eruit te krijgen zonder de pot te openen) vormen een uitzondering, omdat ze de luchtstroom beperken en zo helpen om de ingrediënten stabiel te houden.
Slimme verpakkingen vormen een belangrijk onderdeel van de Paula's Choice-filosofie. Van luchtdichte pompjes, dubbelwandige tubes, ontransparante flesjes tot uv-beschermde verpakkingen en luchtbeperkende openingen: we doen er alles aan om onze complexe formules zo krachtig en effectief mogelijk te houden.
Een paar voorbeelden van eersteklas verpakkingen:
Kortom: minder lucht en licht betekent meer voordelen van je huidverzorging.
Je kunt je afvragen, als dit allemaal waar is, waarom bedrijven dan dure crèmes in potjes blijven verkopen? Geloof ons, we delen je frustratie. Het is niet zo dat het onderzoek naar verpakkingen ergens verstopt is - het bestaat al jaren en is gewoon bekend onder de cosmetische chemici.
Mooi voorbeeld, in The Guidelines on Stability of Cosmetic Products, gepubliceerd in 2004 door de Cosmetic, Toiletry and Fragrance Association (CTFA) staat het volgende: "Verpakkingen kunnen de stabiliteit van het product direct beïnvloeden door interacties die kunnen optreden tussen het product, de verpakking en de externe omgeving. Dergelijke interacties kunnen bestaan uit ... barrière-eigenschappen van de verpakking [en] de effectiviteit ervan bij het beschermen van de inhoud tegen de schadelijke effecten van zuurstof in de lucht..."
Ondanks deze op onderzoek gebaseerde feiten over het gebruik van potjes, blijft men de glazen potten verbinden aan een soort gevoel van luxe. Veel consumenten geven er kennelijk nog steeds de voorkeur aan. Daarom blijven veel merken ze gebruiken en blijven mensen ze kopen.
Wat ook mee kan spelen: soms is het voor een bedrijf makkelijker of goedkoper om hun formules in een potje te stoppen. Ze kiezen dan eigenlijk de makkelijke weg en dat is valsspelen. Uiteindelijk is je huid hiervan de dupe. Een ultramoderne, stabiele verpakking kan achter de schermen meer kosten, maar is van vitaal belang om de formule zo effectief mogelijk te laten werken voor je huid.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en word Paula's Choice Member. Jouw voordelen: + Welkomstcadeau + Exclusieve deals + Huidverzorgingsadvies + Verjaardagscadeau
E-mailadres:*:
Heb je hulp nodig bij het vinden van de juiste producten voor jouw huid? Ons Customer Care-team bestaat uit huidverzorgings- en product-experts die je op weg kunnen helpen naar de beste huid van je leven.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang € 5 korting op je volgende bestelling.